Projekt TRISTAR, czyli Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Gdyni, Gdańsku i Sopocie,
został stworzony w celu zrewolucjonizowania sposobu poruszania się po trójmiejskiej sieci ulic.
System TRISTAR pozwala na sterowanie ruchem w trybie automatycznym na obszarze całego Trójmiasta poprzez zastosowanie technologii z dziedziny Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS). W ramach realizacji projektu wybudowano oraz zainstalowano m.in.:
- 2 Centra Zarządzania i Sterowania Ruchem, w Gdyni i w Gdańsku oraz stanowisko operatorskie w Sopocie
- 136,9 km kanalizacji teletechnicznej
- 147,8 km kabli światłowodowych
- 160 przełączników sieciowych w węzłach transmisyjnych i Centrach Zarządzania ruchem
- 172 szafki pomiarowo-zasilająco-teleinformatyczne
- Zmodernizowano ponad 160 sygnalizacji świetlnych, w tym 2 226 sygnalizatorów ulicznych świetlnych i dźwiękowych, 203 wysokich konstrukcji wysięgnikowych i 394 masztów niskich.
- 18 tablic zmiennej treści
- 8 znaków zmiennej treści
- 32 znaki informacji parkingowej
- 15 tablic informacji parkingowej, przekazujących dane o kilku parkingach jednocześnie
- 13 drogowych stacji meteorologicznych
- 73 tablic informacji pasażerskiej na przystankach
- 22 terminale informacji pasażerskiej
- 745 komputerów pokładowych w pojazdach transportu zbiorowego
- 79 szybkoobrotowych kamer monitoringu z zoomem optycznym
- 58 kamer ANPR (pol. ARTR – Automatycznego Rozpoznawania Tablic Rejestracyjnych) w tym 23 rejestratory przekroczenia prędkości, na dwóch odcinkach realizujące odcinkowy pomiar prędkości oraz 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle
- 2 testowe laboratoria wyposażone w sterowniki sygnalizacji świetlnej